pysselfarmor

Måleri

Av Gun - 2015-07-11 14:00

I slutet av april packade jag bilen full med målerigrejer och styrde kosan till Falkenberg. Jag besökte denna person, för vi har haft kontakt i flera år och jag kände att nu var det dax att träffas. Framför allt tänkte jag att Eva vill måla. Ja, och det ville hon. Dock var både katten och hunden litet sur på mig för matte ägnade sig inte alls åt dem utan höll på med penslar, färger, sand, papper - ja  alltihop på en gång. Det var mycket att hinna med på två dagar   Litet promenader hann vi dock med!



I slutet av maj höll jag en kursdag i fritt måleri i ett växthus i Tungelsta. Jisses vad de målade också!

   


I början av juni åkte jag själv på kurs hos Skaparladan, Rådmansö. Jag målade i tre dagar och nästan tre nätter. Där råder man sig själv och har fri tillgång till ateljén precis när man vill på dygnet. 

       

 
 
ElisabetElisabet

ElisabetElisabet

11 juli 2015 16:20

Fina bilder du har gjort. Vedic Art, det ser ut att vara något för mig. Kanske, kanske kan jag hitta en kurs i höst.

http://textilainslag.wordpress.com

 
Tomtan

Tomtan

11 juli 2015 22:13

Underbara bilder!!!
SV: Är i Östersund men inte hemma. Ligger på ortopeden och väntar på en fotoperation :( Semester får vi ta ett annat år.....

http://entomtastankar.wordpress.com

 
Carina

Carina

12 juli 2015 08:29

Men du är ju enorm kan du allt?
Fantastiskt fina målningar.

http://sinneskattenspyssel.blogspot.com

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards